Líbí se mi

sobota 20. srpna 2016

02 S domorodci za žraloky a rejnoky - Caye Caulker - Belize

02 S domorodci za žraloky a rejnoky - Caye Caulker - Belize

Na to že Vám v Mexiku všude cpou Tequilu (samozřejmě bez ničeho) a ještě k tomu ji do sebe MUSÍTE (jinak byste urazili) hodit na lačnej žaludek před jídlem... na to jsem si vážně nezvykla a divím se, že jsem ji nikdy nevyhodila ven... Zatím co tady na Karibském ostrově frčí RUM... a to kvalitní a levnej, že se divím, že neteče z kohoutků - na to jsem si zvykla docela rychle :-D

(mimochodem láhev nejlevnějšího vína výjde tak 3x dráž - což má logiku). Holt na vínečko a steačky si ještě nějaký měsíc počkám - ale už se díky tomu na Argentinu strašně těším - to bude moje gusto! :-D Jinak jen tak pro info: v těchto končinách je led v nápojích taky úžasné projímadlo - jelikož jej dělají z normální vody.... a co je ve zmrzlinách taky nikdo neví :)

Včera byl vyhlášen stav "odpočinku a flákání se" - ven z postele se beželo jenom na záchod :-D a až večer jsme vyrazili do mini uliček ostrova a na Humříka, který se na jazyku rozplýval - a bylo nám fuk, že jsme na něj čekali skoro hodinu ;) Proti obyvatelům Belize jsou Mexičani stále v lepší časové kondici :-D takže co trvalo v Mexiku hodinu, tady trvá několikanásobně dýl :-D

Vtipné je, že je tu vše ve znamení dredů, regé barů a vůně Marihuany se line celým ostrovem... domorodí obyvatelé jsou živí díky nám turistům a snaží se vydělat na čemkoli. Paradoxem je, že jsou tu cca 4 malé obchůdky s potravinami, v nichž si odvážíte koupit jen pití a repelent, jelikož plechovky jsou rezaté, obaly od bonbónů, čokolád a čehokoli jiného jsou vybledlé jak staré pohlednice - takže v regálech leží nějaký ten rok.... a vlastní je kdo jiný než jedna veliká asiatská rodina.... takový krásný monopol... :) Bankomat je na ostrove jenom jeden.... pardon dva, v jedné jediné minibance. Byl to ale první bankomat od odletu z ČR, který nám nestrhl penízky za výběr a byl úpa zdarma :) Zdá se že královna to zvládá bravurně ;) Zato stánečky s ovocem a zeleninou září barvami a chutí nikdy nezklamou. Myslím, že jsem poprvé v životě zjistila, jak má správně chutnat zralý banán - taková lahoda! Mango jak ho známe v ČR tu neexistuje.... naše zeleno-červené nezralé obludy se zdejším mangům ani nepodobají.... tady jsou manga žlutá jako přezrálé hrusky - a ta sladká jemná chuť nemá chybu!

Dnešní den byl ve znamení šnorchlování... takovej zážitek, že mě začíná mrzet, že jsem strašpytel a bojím se potápění... navíc je tady světově známá "blue hole" a to musí bejt sakra rachot! Nejeli jsme s žádnou agenturou, ale vyrazili jsme za dobrodružstvím s místními domorodci, kteří nás vyšli o polovinu levněji a reference účastníků byly velice kladné. A co že mají jen děravou kocábku...

Výjezd byl plánován v deset - samozřejme jsme vyjeli asi o hodinu a půl později :-D jak jinak ;) a první zastávka byla u lodní čerpací stanice... :-D holt když dobrodrůžo, tak se vším všudy ;) Naši domorodci si v klídku zabalili a zapálili jointa, všichni jsme pokorně odmítli nabízeného páva (to by to šnorchlování dopadlo) :-D a vyrazili jsme na první zastávku uprostřed oceánu, kde jsme lovili rybičky - jak z lodi lanky s háčky, tak harpunami pod vodou (dnes večer nám z nich udělají véču - Kokosové curry s rýží.... - bože já už mám takovej hlad!!!)

Druhá zastávka byl nadherný korálový útes... a to nejlepší nakonec plavání s rejnoky a žraloky bylo naprosto nezapomenutelným zážitkem. Nejdřív mi domorodci museli milionkrát odpřísáhnout, že mi ty zvířátka nic neudělají a když jsem viděla jak chlapi ve vodě vřískaj jak malý děti, chytají se vehementně lodi a zvedají nohy do vzduchu, musela jsem sbírat hodně kuráže tam skočit za nimi. Výlet s domorodci se vyplatil, jelikož nám rejnoky a žraloky držely a my si je mohli hladit... nikdy bych nevěřila, že se mi něco takového poštěstí... (Dostala jsem od několika lidí vynadáno - že se to nesmí - VELICE SE OMLOUVÁM A UŽ TO NIKDY NEUDĚLÁM, SLIBUJU!!!)

Na zpáteční cestě nám rozkrájeli čerstvé pomeranče a meloun - přišlo to tak k chuti! Domorodkyně mi podávala skleničku s rozemletým pepřem a solí a ukazovala mi, abych si tím potřela pomeranč... koho by to napadlo - zajímavá kombinace chutí...

Nu Caye Caulker je takovou naší relaxační a spací stanicí (i na ten neustálý rachot větráku jsem si zvykla) ;) - rozhodli jsme si zdejší pobyt prodloužit do neděle a pak hurá nočním busem do Guatemaly (konečně člověk uvidí vnitrozemí - kupodivu začítám mít oceánu plný zuby ;)

Nu a hádejte co..... JDE SE NA VÉÉÉÉČU!!!!!!! Mějte se famfárově ;)





















Žádné komentáře:

Okomentovat